РУС БЕЛ ENG

Режим работы

Дни недели Время работы
   понедельник-пятница     7.30 - 18.00
   суббота      8.00 - 13.00
   воскресенье     выходной

Дадатак

да загада дырэктара

04.10.2022 № 202

 

ІНСТРУКЦЫЯ

Аб арганізацыі прапускнога і ўнутрыаб’ектавага рэжыму ў дзяржаўнай установе адукацыі “Бачэйкаўская сярэдняя школа Бешанковіцкага раёна імя М. А. Высагорца»

 

Тэрміны і вызначэння, якія выкарыстоўваюцца ў гэтай інструкцыі:

бяспека аб’екта-гэта стан абароненасці аб’екта ад розных пагроз, пры якім створаны ўмовы для яго нармальнага функцыянавання і строгага захавання на ім устаноўленых рэжымаў;

ўнутрыаб’ектавы рэжым-парадак, які забяспечваецца сукупнасцю мерапрыемстваў і правілаў, што выконваюцца асобамі, якія знаходзяцца на тэрыторыі і ў будынку ўстановы адукацыі, у адпаведнасці з патрабаваннямі ўнутранага працоўнага распарадку і пажарнай бяспекі;

законныя прадстаўнікі непаўналетніх – іх бацькі, усынавіцелі (удачарыцелю), апекуны, папячыцелі;

наведвальнік-асоба, якая прыходзіць ва ўстанову адукацыі з якой-небудзь мэтай;

староннія асобы-асобы, якія не маюць дачынення да дзейнасці ўстановы адукацыі і прыналежнасці да яго калектыву, якія не з'яўляюцца ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу, якія не маюць законных падстаў для наведвання ўстановы адукацыі і знаходжання на яго тэрыторыі;

прапускны рэжым-парадак, які забяспечваецца сукупнасцю мерапрыемстваў і правілаў, якія выключаюць магчымасць бескантрольнага ўваходу (выхаду) асоб, ўезду (выезду) транспартных сродкаў, вынасу (вынасу), увозу (вывазу) маёмасці на тэрыторыю ўстановы адукацыі (з тэрыторыі ўстановы адукацыі), які ўсталёўваецца ў мэтах абароны ўстановы ад супрацьпраўных замахаў;

сістэмы тэхнічнай абароны-гэта комплекс электронных і электрычных сістэм, якія падвышаюць бяспеку аб'екта (пажарная сігналізацыя, СКУД-сістэма кантролю і кіравання доступам, сістэма трывожнай сігналізацыі, тэлевізійная сістэма відэаназірання, ЗПУ-запорно-перагаворныя прылады і іншыя сістэмы);

пагроза-патэнцыйная магчымасць здзяйснення дзеянняў, накіраваных на парушэнне бяспекі аб’екта.

  1. Агульныя палажэнні

1.1. Сапраўдная інструкцыя распрацавана ў адпаведнасці з Палажэннем аб прафілактычных, рэжымных і арганізацыйных мерах папярэджання тэрарыстычнай дзейнасці і мінімізацыі яе наступстваў на крытычна важных аб’ектах Рэспублікі Беларусь, зацверджаным пастановай Камітэта дзяржаўнай бяспекі Рэспублікі Беларусь і Міністэрства ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь ад 30.09.2016 № 24/268, Палажэннем аб ліцэнзаванні асобных відаў дзейнасці, зацверджанага Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 07.09.2010 № 450, Прыкладнай інструкцыяй аб арганізацыі прапускнога рэжыму ва ўстановах адукацыі, зацверджанай загадам Міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 11.03.2019 № 156 (у рэдакцыі загаду Міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 18.04.2019 № 298), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 03.08.2022 № 227 “Аб зацвярджэнні правілаў бяспекі, правілаў расследавання і ўліку няшчасных выпадкаў, якія адбыліся з навучэнцамі”.

1.2. Сапраўдная інструкцыя вызначае арганізацыю і парадак ажыццяўлення прапускнога рэжыму ва ўстанове адукацыі ў мэтах забеспячэння грамадскай бяспекі, папярэджання магчымых тэрарыстычных, экстрэмісцкіх акцый і іншых супрацьпраўных праяў у дачыненні да навучэнцаў, якія працуюць установы адукацыі і своечасовага рэагавання на іх.

1.3. Прапускны і ўнутрыаб’ектавы рэжым усталёўваецца ў мэтах абароны ўстановы адукацыі ад супрацьпраўных замахаў і забеспячэння бяспечных умоў знаходжання навучэнцаў i працуючых.

1.4. Інструкцыя аб прапускным і ўнутрыаб”ектавым рэжыме зацвярджаецца кіраўніком установы адукацыі.

1.5. Патрабаванні гэтай інструкцыі распаўсюджваюцца ў поўным аб’ёме на ўсіх працуючых, якія навучаюцца, іх законных прадстаўнікоў, наведвальнікаў, у тым ліку асоб, якія суправаджаюць навучэнцаў, работнікаў сталовай, харчаблока, медыцынскага кабінета і да т.п., работнікаў абслуговых арганізацый і арганізацый, якія арандуюць памяшканні ўстановы адукацыі, у частцы датычнай.

Выкананне патрабаванняў сапраўднай Інструкцыі з’яўляецца абавязковым.

1.6. Сапраўдная Інструкцыя даводзіцца пад роспіс да ўсіх работнікаў, прынятых на працу, перакладзеных часова, камандзіраваных з іншых арганізацый, пры іх удзеле ў працоўных працэсах ўстановы адукацыі, якія навучаюцца, якія праходзяць вытворчую практыку

ва ўстанове адукацыі, а таксама пры правядзенні паўторных інструктажоў.

1.7. Навучэнцы, іх законныя прадстаўнікі павінны быць азнаёмлены з правіламі ўнутранага распарадку для навучэнцаў і сапраўднай Інструкцыяй.

1.8. Сапраўдная Інструкцыя (выпіска з сапраўднай Інструкцыі) разам з правіламі ўнутранага распарадку для навучэнцаў, правіл унутранага працоўнага распарадку ўстановы адукацыі размяшчаецца на інфармацыйным стэндзе на першым паверсе ў даступным месцы і на вэб-сайце ўстановы адукацыі, аб чым якія працуюць, навучэнцы, іх законныя прадстаўнікі, наведвальнікі павінны быць праінфармаваныя.

1.9. У мэтах забеспячэння пажарнай бяспекі навучаюцца, іх законныя прадстаўнікі, якія працуюць, наведвальнікі абавязаны няўхільна выконваць патрабаванні общеобъектовой інструкцыі аб мерах пажарнай бяспекі ва ўстанове адукацыі.

1.10. Забеспячэнне прапускнога рэжыму ў будынку ўстановы адукацыі ажыццяўляецца кругласутачна.

1.11. У сапраўдную інструкцыю могуць уносіцца неабходныя змены па рашэнні кіраўніка ўстановы адукацыі. Патрабаванні гэтай інструкцыі могуць быць падставай для заключэння дадатковых пагадненняў з абслугоўваюць арганізацыямі (напрыклад, якія прадстаўляюць паслугу па арганізацыі харчавання), арганізацыямі-арандатарамі аб выкананні ўстаноўленага ва ўстанове адукацыі прапускнога і ўнутрыаб'ектавага рэжыму.

  1. Арганізацыя прапускнога рэжыму

2.1. Арганізацыя і кантроль за ажыццяўленнем прапускнога і ўнутрыаб'ектавага рэжыму ўскладаецца на кіраўніка ўстановы адукацыі ў яго адсутнасць на намесніка (загадам).

2.2. Непасрэднае забеспячэнне прапускнога рэжыму ва ўстанове адукацыі ўскладаецца на дзяжурнага, вартаўніка, дзяжурнага адміністратара, прызначанага загадам кіраўніка ўстановы адукацыі (далей – работнікі аховы), згодна з зацверджаным графікам.

2.3. Работнік аховы павінен мець на вопратцы бэйдж з інфармацыяй: найменне ўстановы адукацыі, прозвішча, імя, імя па бацьку, пасада.

2.4. Асноўны пункт пропуску абсталюецца постам аховы.

2.5. Пост аховы абсталёўваецца:

камплектам дакументаў па арганізацыі фізічнай аховы ўстановы адукацыі і па арганізацыі прапускнога рэжыму;

пры неабходнасці – спісамі навучэнцаў па групах, класах, якія працуюць;

інструкцыямі і памяткамі па дзеяннях пры выяўленні магчымых пагроз бяспекі і ўзнікненні надзвычайных сітуацый; аб парадку паведамлення аб тым, што здарылася; іншых тэхнічных сродкаў і сістэм аховы і абароны;

нумарамі тэлефонаў аварыйна-выратавальных службаў, падраздзяленняў МНС, АУС.

2.6. Пост аховы абсталюецца устойлівай тэлефоннай сувяззю, FM-радыёпрымачом.

2.7. Работніку аховы ў працэсе працоўнай дзейнасці забараняецца пакідаць пост аховы. У выпадку кароткачасовага адсутнасці работніка аховы на пасадзе яго абавязкі выконвае дзяжурны адміністратар або гардэробшчыкі, азнаёмлены з гэтай інструкцыяй.

2.8. Дзверы запасных і цэнтральнага уваходаў (выхадаў) абсталююцца лёгка адкрываюцца знутры трывалымі заваламі (зашчапкамі) і замкамі.

2.9. Падчас адукацыйнага працэсу дзверы цэнтральнага і запасных выхадаў з будынка павінны быць зачыненыя знутры на лёгка адкрываюцца замкі (завалы, зашчапкі).

2.10. На цэнтральнай дзверы будынка ўстановы адукацыі абсталюецца званок (дамафон ці іншая перамоўная прылада).

2.11. Запасныя выхады (вароты) адкрываюцца толькі з дазволу кіраўніка ўстановы адукацыі (або яго намесніка), а ў іх адсутнасці – з дазволу дзяжурнага адміністратара, за выключэннем выпадкаў узнікнення надзвычайнай сітуацыі, пагрозлівай жыццю і здароўю якія знаходзяцца ў будынку людзей.

2.12. У начны час, у выхадныя і святочныя дні ўваходныя дзверы, дзверы запасных выхадаў, вароты, брамкі ўстановы адукацыі павінны быць зачыненыя пастаянна на ключ.

2.13. Ключы ад запасных выхадаў захоўваюцца: адзін камплект ‒ на пасадзе аховы, другі камплект ‒ загадчыка гаспадаркі ўстановы адукацыі.

На перыяд адкрыцця запаснога выхаду (варот) кантроль за іх ажыццяўляе твар, яго якая адкрывае.

2.14. Ключы ад кабінетаў, службовых памяшканняў установы адукацыі захоўваюцца на пасадзе аховы і выдаюцца працуюць, замацаваным за названым памяшканнем згодна з загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.

2.15. Ключы ад памяшканняў, запасных выхадаў захоўваюцца ў замыкаецца на ключ скрыні (іншым недаступным для старонніх асоб месцы, вызначаным кіраўніком установы адукацыі).

2.16. Рэжым работы ўстановы адукацыі, рэжым працоўнага часу работнікам сцвярджаецца ва ўстаноўленым парадку (загад, правілы ўнутранага працоўнага распарадку, графікі работ і змен).

2.17. Праход працуючых, навучэнцаў, іх законных прадстаўнікоў, наведвальнікаў у будынак установы адукацыі ажыццяўляецца праз пост аховы (якія працуюць, законныя прадстаўнікі – адпаведны запіс у часопісе).

2.18. Час доступу ў будынак установы адукацыі навучэнцаў, іх законных прадстаўнікоў, наведвальнікаў да пачатку працы і пасля заканчэння работы ўстановы адукацыі вызначаецца яго кіраўніком згодна з устаноўленымі правіламі ўнутранага працоўнага распарадку, правілам унутранага распарадку для навучэнцаў.

2.19. Забараняецца ажыццяўляць пропуск асоб з вонкавымі прыкметамі алкагольнага ап'янення або стану, выкліканага спажываннем наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных або іншых адурманьваючых рэчываў, агрэсіўнага (неадэкватных) паводзін.

2.20. На тэрыторыі ўстановы адукацыі забараняецца:

- знаходжанне асоб у нецвярозым стане;

- распіццё спіртных напояў;

-курэнне;

-гандаль;

- выгул жывёл.

2.21. У будынак і на тэрыторыю ўстановы адукацыі не дапускаецца ўваходзіць з жывёламі;

з агнястрэльную зброю любога віду, газавае зброю, боепрыпасы любога выгляду, выбуховыя рэчывы (альбо імітатары або муляжы);

за гаручыя і лёгкаўзгаральныя вадкасці, запалкі, запальніцы;

алкагольныя, слабаалкагольныя напоі, піва, Тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню;

наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы;

аэразольныя балончыкі з рэчывамі раздражняльнага дзеяння;

пасля аэразольныя фарбы для нанясення надпісаў (графіці і да т. п.);

за ім халодная зброя, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы) ;

хімічныя і атрутныя рэчывы;

ці з'яўляецца азартныя гульні прыналежнасці;

іншыя небяспечныя прадметы і рэчывы, якія могуць быць небяспечнымі для жыцця і здароўя людзей.

2.22. Ва ўстанову адукацыі не дапускаюцца староннія асобы. Пры з'яўленні старонніх асоб ім прапануецца пакінуць тэрыторыю ўстановы адукацыі, у выпадку адмовы ажыццяўляюцца дзеянні згодна з пунктам 8.6. сапраўднай інструкцыі.

2.23. Староннім асобам забараняецца фота - і відэаздымка аб'ектаў, памяшканняў, а таксама навучэнцаў у будынку ўстановы адукацыі і на яго тэрыторыі. У мэтах інфармавання аб забароне правядзення фота - і відэаздымкі на бачным месцы размяшчаецца адпаведная інфармацыйная шыльда.

2.24. Фота-і відэаздымка дазваляецца асобам з ліку навучэнцаў, іх законных прадстаўнікоў, якія працуюць устаноў адукацыі пры правядзенні святочных, культурна-масавых, спартыўных і іншых мерапрыемстваў, якія праводзяцца ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі,

а таксама іншым асобам, якія абслугоўваюць дадзеныя мерапрыемствы, па ўзгадненні

з кіраўніком установы адукацыі ў яго адсутнасць з намеснікам.

2.25. У іншых выпадках фота - і відэаздымка ў установе адукацыі і на яго тэрыторыі можа праводзіцца толькі з дазволу і пад кантролем кіраўніка установы адукацыі (яго намесніка або іншага работніка, вызначанага кіраўніком).

  1. Парадак пропуску якія навучаюцца і іх законных прадстаўнікоў ва ўстанову адукацыі

3.1. Пропуск навучэнцаў ажыццяўляецца праз цэнтральны ўваход, у асаблівых выпадках (па меркаванні кіраўніка ўстановы адукацыі або яго намесніка) праз запасныя выхады пад кантролем прадстаўнікоў установы адукацыі.

3.2. У выпадку спазнення навучэнцы прапускаюцца ва ўстанову адукацыі з дазволу дзяжурнага адміністратара ці работніка аховы, які рэгіструе факт спазнення навучэнца ў часопісе і інфармуе дзяжурнага адміністратара.

3.3. Пасля заканчэння часу, адведзенага для ўваходу навучаюцца на заняткі або іх выхаду з заняткаў, работнік аховы абавязаны вырабіць абыход тэрыторыі ўстановы адукацыі, а дзяжурны адміністратар − агляд ўнутраных памяшканняў на прадмет выяўлення старонніх асоб, падазроных прадметаў, на час адсутнасці работніка аховы на пасадзе яго абавязкі выконвае гардэробшчыкі, азнаёмлены з гэтай інструкцыяй.

3.4. Знаходжанне навучаюцца ў будынку ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі пасля заканчэння заняткаў ажыццяўляецца са згоды іх законных прадстаўнікоў і пад кантролем выхавальніка групы падоўжанага дня, педагога дадатковай адукацыі, настаўніка ці класнага кіраўніка.

3.5. Сыходзіць з установы адукацыі да заканчэння заняткаў навучэнцам дазваляецца толькі на падставе асабістага дазволу настаўніка (класнага кіраўніка) або прадстаўніка адміністрацыі і пры наяўнасці на тое падстаў.

3.6. Выхад навучаюцца ўстановы адукацыі на вуліцу падчас правядзення ўрока фізічнай культуры і здароўя, працоўнага навучання, экскурсіі і іншых мерапрыемстваў ажыццяўляецца арганізавана і толькі ў суправаджэнні педагога.

3.7. Навучэнцы, якія наведваюць гурткі, секцыі, факультатывы, дапускаюцца ва ўстанову адукацыі згодна з раскладам заняткаў і пры суправаджэнні настаўніка дадатковай адукацыі (настаўніка-прадметніка і да т.п.).

3.8. Падчас канікул навучэнцы ўстановы адукацыі дапускаюцца ва ўстанову адукацыі згодна з Планам мерапрыемстваў на канікулах, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі (або яго намеснікам) і размешчаным на пасадзе аховы.

3.9. Законныя прадстаўнікі навучэнцаў могуць быць дапушчаныя ва ўстанову адукацыі пры прад'яўленні дакумента, які сведчыць асобу, пасля папярэдняга дазволу кіраўніка ўстановы адукацыі (або яго намесніка) і з наступнай рэгістрацыяй у часопісе ўліку наведвальнікаў (часопіс павінен быць прашыты, старонкі ў ім пранумараваны, на першай старонцы робіцца запіс пра дату, калі ён пачаты, замена, канфіскацыя старонак не дапускаецца):

 

3.10. Кіраўнік установы адукацыі (намеснік кіраўніка) павінен папярэдзіць работнікаў аховы пра час і месца запланаваных сустрэч з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў, правядзення бацькоўскіх сходаў, святаў і да т. п., якія праводзяцца ва ўстанове адукацыі або на яго тэрыторыі;

3.11. Прыход законных прадстаўнікоў, якія суправаджаюць дзяцей на заняткі і (або) сустракаюць іх з заняткаў, якія не перасякаюць пост аховы і не заходзяць у памяшканні ўстановы адукацыі, можа ажыццяўляцца без запісу ў часопісе ўліку наведвальнікаў.

3.12. Месца чакання законнымі прадстаўнікамі дзяцей пасля заканчэння ўрокаў (дадатковых заняткаў, факультатываў і да т.п.) каля паста аховы ў холе.

3.13. Законным прадстаўнікам навучэнцаў забараняецца праходзіць

ва ўстанову адукацыі з буйнагабарытнымі торбамі (пакетамі, скрынкамі і да т.п.) без прад'яўлення іх работніку аховы для агляду і тлумачэння прычын іх праносу.

  1. Парадак пропуску працуюць ва ўстанову адукацыі

4.1. Якія працуюць праходзяць у будынак установы адукацыі праз цэнтральны ўваход без прад'яўлення дакументаў, якія сведчаць асобу, у адпаведнасці з графікам работы, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, з абавязковай рэгістрацыяй у часопісе ўліку працоўнага часу:

4.2. Якія працуюць павінны прыбываць ва ўстанову адукацыі не менш чым за 10 хвілін да пачатку свайго працоўнага часу (калі іншае не прадугледжана правіламі ўнутранага працоўнага распарадку).

4.3. Допуск працуючых у будынак установы адукацыі ў непрацоўны час ажыццяўляецца з дазволу кіраўніка ўстановы адукацыі на падставе дакладной запіскі намесніка кіраўніка ўстановы адукацыі. Копія дакладной запіскі з рэзалюцыяй кіраўніка ўстановы адукацыі перадаецца на пасаду аховы. Спіс асоб з ліку работнікаў установы адукацыі, якім дазволены доступ у будынак установы адукацыі ў непрацоўны час, заўсёды даводзіцца да ведама работнікаў аховы.

4.4. Кругласутачны бесперашкодны доступ на тэрыторыю і ў будынак установы адукацыі дазваляецца:

- кіраўніку ўстановы адукацыі, яго намеснікам.

4.5. Рабочым (прыбіральшчыкам памяшканняў) дазволена знаходзіцца ў будынку ўстановы адукацыі згодна з графікамі працы.

  1. Парадак пропуску наведвальнікаў ва ўстанову адукацыі

5.1. Кругласутачны доступ у будынак установы адукацыі дазваляецца прадстаўнікам абслуговых арганізацый пры ўзнікненні аварыйных сітуацый, а таксама асобам, якія ажыццяўляюць ахову аб'екта (работнікі аховы ўстановы адукацыі, вартаўнікам) згодна з зацверджаным графікам працы.

Пры неабходнасці, допуск у будынак установы іншых асоб ажыццяўляецца з дазволу кіраўніка ўстановы.

5.2. Доступ у будынак установы адукацыі прадстаўнікоў абслуговых арганізацый, службовых асоб органаў дзяржаўнага нагляду, праваахоўных органаў, органаў улады, вышэйстаячых і арганізацый, іншых наведвальнікаў ажыццяўляецца пры прад'яўленні дакумента, які сведчыць асобу, з рэгістрацыяй дадзеных наведвальнікаў работнікам аховы ў часопісе ўліку наведвальнікаў з указаннем мэты наведвання і пасля паведамлення кіраўніка ўстановы адукацыі (або яго намесніка).

5.3. Пропуск наведвальнікаў (асоб, не звязаных з адукацыйным працэсам, але якія наведваюць установу адукацыі па службовай неабходнасці: фатографаў, арганізатараў забаўляльных мерапрыемстваў, тэатральных касіраў і да т.п.) у будынак установы адукацыі падчас адукацыйнага працэсу дапускаецца толькі пасля дазволу кіраўніка ўстановы адукацыі (або яго намесніка), а ў іх адсутнасці – дзяжурнага адміністратара, з запісам у часопісе ўліку наведвальнікаў.

5.4. Перамяшчэнне наведвальнікаў па будынку ўстановы адукацыі ажыццяўляецца толькі ў суправаджэнні работніка аховы або дзяжурнага адміністратара, ці іншага работніка ўстановы адукацыі.

5.5. Пры правядзенні семінараў, нарад, метадычных аб'яднанняў, канферэнцый, аглядаў, конкурсаў, наведванні ўстановы адукацыі групамі асоб з мэтай экскурсіі і да т.п. допуск наведвальнікаў (слухачоў, удзельнікаў) ажыццяўляецца арганізавана па папярэднім узгадненні з кіраўніком установы адукацыі (або яго намеснікам), па спісе, складзеным і падпісаным адказнай асобай за дадзенае мерапрыемства. Кожны наведвальнік павінен паставіць свой подпіс у спісе. Адказная асоба за правядзенне мерапрыемства робіць запіс у часопісе рэгістрацыі наведвальнікаў з указаннем колькасці наведвальнікаў.

5.6. Работнік аховы павінен быць загадзя папярэджаны кіраўніком установы адукацыі (або яго намеснікам) пра час і месца запланаваных ва ўстанове адукацыі мерапрыемстваў з наведвальнікамі.

5.7. Усе работы па правядзенні рамонту або рэканструкцыі памяшканняў (сетак, вузлоў, камунікацый і да т.п.) ва ўстанове адукацыі ў абавязковым парадку ўзгадняюцца з яго кіраўніком (або яго намеснікам).

5.8. Пры выкананні ва ўстанове адукацыі работ абслугоўваюць (будаўнічымі) арганізацыямі допуск рабочых ажыццяўляецца па спісе падраднай арганізацыі, узгодненаму з яе кіраўніком і кіраўніком установы адукацыі.

5.9. Да работнікаў іншых арганізацый, якія выконваюць якія-небудзь віды работ, прад'яўляюцца патрабаванні, прадугледжаныя гэтай інструкцыяй і правіламі ўнутранага працоўнага распарадку.

5.10. Вытворчасць работ прадстаўнікамі іншых арганізацый ажыццяўляецца пад кантролем загадчыка гаспадаркі ўстановы адукацыі або іншай асобы, прызначанага загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.

5.11. У выпадку ўзнікнення канфліктных сітуацый, звязаных з допускам наведвальнікаў у будынак установы адукацыі, работнік аховы дзейнічае па ўказанні кіраўніка ўстановы адукацыі (або яго намесніка).

  1. Агляд рэчаў наведвальнікаў

6.1. Буйнагабарытныя прадметы, скрыні, скрынкі і да т. п. (рэквізіты, дэкарацыі, падарункі і да т.п., якія выкарыстоўваюцца пры правядзенні ва ўстанове адукацыі запланаваных мерапрыемстваў) дазваляецца праносіць у будынак установы адукацыі пасля праведзенага агляду, які выключае пранос забароненых прадметаў у будынак установы адукацыі (выбуховыя рэчывы, халодная, агнястрэльная, газавая зброя, лёгкаўзгаральныя, таксічныя вадкасці (рэчывы), аэразольныя балончыкі з рэчывамі раздражняльнага дзеяння, наркотыкі і да т. п.) і высвятлення прызначэння праносяцца прадметаў, вывучэння прадстаўленых дакументаў.

6.2. У выпадку адмовы наведвальніка ад агляду буйнагабарытных прадметаў, скрынь, каробак і да т.п. работнік аховы не дапускае яго ў будынак установы адукацыі, прапануе пакінуць будынак установы адукацыі, інфармуе кіраўніка ўстановы адукацыі (або яго намесніка) і дзейнічае па яго ўказаннях. Пры неабходнасці, ацаніўшы абстаноўку, выклікае падраздзяленне органаў унутраных спраў па тэлефоне 102, пры наяўнасці трывожнай кнопкі нарад міліцыі Дэпартамента аховы.

6.3. У выпадку пакідання наведвальнікам буйнагабарытных прадметаў, скрынь, каробак і да т.п. работнік аховы дзейнічае згодна з пунктам 6.2. сапраўднай інструкцыі.

6.4. Пры наяўнасці падстаў (падазрэнняў) па меркаванні работніка аховы агляду можа падлягаць ручная паклажа меншага памеру (сумкі, пакеты, мяшкі і да т.п.). Дзеянні работніка аховы ў дачыненні да такога наведвальніка з'яўляюцца аналагічнымі, названым у пунктах 6.1 – 6.2. сапраўднай інструкцыі.

6.5. Пры наяўнасці дастатковых дадзеных (інфармацыі, фактаў і да т.п.) аб тым, што навучаецца праносіць (пранёс, хавае і да т. п.) забаронены прадмет або рэчыва, з ліку названых у пункце 2.26 гэтай інструкцыі, работнік аховы ці іншы работнік гэта выявіў паведамляе кіраўніка ўстановы адукацыі (або яго намесніка) і мае права папрасіць навучэнца добраахвотна прад'явіць змесціва партфеля (заплечніка, кішэняў, іншых асабістых рэчаў).

6.6. У выпадку адмовы навучэнца прад'явіць асабістыя рэчы для агляду кіраўнік установы адукацыі (або яго намеснік) паведамляе аб выяўленым факце яго законным прадстаўнікам і прапануе правесці агляд асабісты рэчаў у іх прысутнасці. Пры адмове законных прадстаўнікоў кіраўнік установы адукацыі (або яго намеснік) мае права выклікаць ва ўстанову адукацыі міліцыю па тэлефоне 102 для правядзення надгляду навучэнца і яго рэчаў ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку. Да дазволу ўзніклай сітуацыі які навучаецца не дапускаецца да вучэбных заняткаў.

6.7. Вынас (вываз) матэрыяльных каштоўнасцяў, грузаў і т. п. з установы адукацыі вырабляецца па таварна-транспартнай накладной (таварнай накладной) або па пісьмовай дазволу, падпісанага кіраўніком установы адукацыі (або яго намеснікам).

  1. Парадак пропуску на тэрыторыю транспартных сродкаў

7.1. Парадак уезду (выезду) транспартных сродкаў на тэрыторыю ўстановы адукацыі ўстанаўліваецца гэтай інструкцыяй.

7.2. Допуск школьнага аўтобуса на тэрыторыю ўстановы адукацыі дазваляецца ў вызначаныя гадзіны, згодна графіка.

7.3. Уезд на тэрыторыю ўстановы адукацыі, стаянка і паркоўка на яго тэрыторыі прыватных (асабістых) транспартных сродкаў забароненыя.

У выпадку выяўлення названага транспартнага сродку на тэрыторыі ўстановы адукацыі, работнік аховы (іншае твар, яго якая знайшла) абавязаны неадкладна паведаміць аб гэтым кіраўніку ўстановы адукацыі (або яго намесніка), прыняць меры да ўстанаўлення ўладальніка транспартнага сродку і яго ліквідацыі з тэрыторыі.

У выпадку адсутнасці ўладальніка і звестак пра яго неабходна неадкладна паведамляць дзяжурнаму аддзела ўнутраных спраў па тэлефоне 102.

7.4. Уезд на тэрыторыю ўстановы адукацыі і паркоўка на тэрыторыі прыватных (асабістых) транспартных сродкаў забаронены.

7.5. Праезд службовага аўтатранспарту (спецаўтатранспарту) (для дастаўкі прадуктаў харчавання, вывазу цвёрдых бытавых адходаў, сыпкіх матэрыялаў, макулатуры, металалому, пры вытворчасці будаўнічых, рамонтных работ і інш.), ажыццяўляецца згодна з графікам пры прад'яўленні таварна-транспартнай накладной і (або) пуцявога ліста пад кантролем прадстаўніка ўстановы адукацыі.

7.6. Службовы аўтатранспарт па дастаўцы абсталявання і матэрыялаў, у тым ліку які прыбыў па заяўцы адміністрацыі ўстановы адукацыі, прапускаецца на тэрыторыю ўстановы адукацыі пасля прад'яўленні кіроўцам суправаджальных дакументаў (таварна-транспартнай накладной, пуцявога ліста, лісты, заяўкі, ўбору і інш.), дакументаў, якія сведчаць асобу і пад кантролем прадстаўніка ўстановы адукацыі.

7.7. У выпадку, калі з кіроўцам у аўтатранспарце знаходзіцца пасажыр, да яго прад'яўляюцца патрабаванні па пропуску ва ўстанову адукацыі старонніх асоб (наведвальнікаў), якія змяшчаюцца ў гэтай інструкцыі.

7.8. Вароты для ўезду (выезду) транспартных сродкаў на тэрыторыю ўстановы адукацыі адкрывае работнік установы толькі па ўзгадненні з кіраўніком установы адукацыі (або яго намеснікам).

7.9. Рух транспартных сродкаў па тэрыторыі дазволена з хуткасцю не больш за 5 км/гадзіну.

7.10. Часовая паркоўка і стаянка транспартных сродкаў, якія даставілі матэрыяльныя каштоўнасці, прадукты, ажыццяўляецца ля запаснога выхаду

з захаваннем усіх мер бяспекі і правілаў дарожнага руху пад кантролем загадчыка гаспадаркай або прызначанага ім работніка.

7.11. У выхадныя, святочныя дні і ў начны час допуск транспартных сродкаў на тэрыторыю ўстановы адукацыі ажыццяўляецца з пісьмовага дазволу кіраўніка ўстановы адукацыі (або яго намесніка). Аб усіх выпадках працяглага знаходжання на тэрыторыі ўстановы адукацыі або ў непасрэднай блізкасці транспартных сродкаў, якія выклікаюць падазрэнне, работнік аховы інфармуе кіраўніка ўстановы адукацыі (або яго намесніка) і пры неабходнасці, па ўзгадненні з кіраўніком установы адукацыі (або яго намеснікам), інфармуе тэрытарыяльны орган унутраных спраў па тэлефоне 102. У экстранных выпадках прымае рашэнне аб выкліку міліцыі самастойна.

7.12. Забараняецца пакідаць на тэрыторыі ўстановы адукацыі без нагляду велатранспарт.

7.13. Навучэнцы, іх законныя прадстаўнікі, наведвальнікі абавязаны размяшчаць свае ровары (самакаты і да т.п.), на абсталяванай велапаркоўцы (стаянцы для ровараў і самакатаў), распачаўшы пры гэтым меры па недапушчэнні іх згону і крадзяжу.

7.14. Забараняецца размяшчаць на тэрыторыі ўстановы адукацыі для стаянкі і паркоўкі велатранспарт у неўсталяваным і неабсталяваным для гэтага месцы (напрыклад, на ганку ўваходу і каля яго, каля любых уваходаў і выхадаў, дзвярэй, варот, брамак, платоў, уездаў на тэрыторыю ўстановы адукацыі).

7.15. За захаванасць знаходзіцца і размешчанага на тэрыторыі ўстановы адукацыі велотранспорта і іншага маёмасці асабістую адказнасць нясуць асобы, яго там пакінулі.

7.16. Пры стыхійных бедствах, пажарах, няшчасных выпадках і іншых надзвычайных сітуацыях, а таксама пры раптоўным узнікненні станаў, якія патрабуюць экстранага або неадкладнага ўмяшання, спецыяльны транспарт і асобы адпаведных службаў (пажарныя машыны, аўтатранспарт аварыйных брыгад, машыны хуткай дапамогі, органаў унутраных спраў і да т.п.) дапускаюцца на тэрыторыю ўстановы адукацыі бесперашкодна.

7.17. Пры надзвычайных сітуацыях допуск у будынак установы абмяжоўваецца для ўсіх асоб, акрамя задзейнічаных у ліквідацыі надзвычайнай сітуацыі.

  1. Абавязкі працуючых і дзеянні пры ўзнікненні надзвычайных і няштатных сітуацый

8.1. Любы які працуе ўстановы адукацыі, які выявіў (выявіў) ва ўстанове адукацыі (на яго тэрыторыі) забаронены (падазроны) прадмет (рэчыва, безгаспадарныя сумкі, прадметы ручной паклажы і да т.п.), у тым ліку які ўяўляе сабой (падобны на) выбуховае прыстасаванне, абавязаны паведамляць кіраўніку ўстановы адукацыі, які ў сваю чаргу інфармуе тэрытарыяльны аддзел унутраных спраў па тэлефоне 102, пры неабходнасці выклікае работнікаў Тэрытарыяльнага падраздзялення МНС па тэлефоне 101.

8.2. Да прыбыцця спецыяльных службаў кіраўнік установы адукацыі прымае меры па выключэнні доступу да паказаных прадметах, абмежаванні і недапушчэнні знаходжання у раёне іх выяўлення навучэнцаў, якія працуюць ўстановы адукацыі і іншых асоб.

8.3. Работнік аховы абавязаны агледзець буйнагабарытныя рэчы, прадметы, скрыні, скрынкі і да т.п. на прадмет выключэння праносу забароненых і небяспечных прадметаў і рэчываў у будынак установы адукацыі.

8.4. Работнік аховы абавязаны інфармаваць кіраўніка ўстановы адукацыі аб любым наведвальніку, за выключэннем наведванняў запланаваных масавых мерапрыемстваў, ажыццявіць выклік па тэлефоне службовай асобы

на пост аховы для далейшага суправаджэння наведвальніка.

8.5. У выпадку выяўлення асоб, якія прадстаўляюць патэнцыйную пагрозу бяспецы для навакольных (праносяць прадметы і рэчывы, забароненыя да свабоднага абарачэння, лёгкаўзгаральныя, взрывопожароопасные рэчывы, спіртазмяшчальныя вадкасці, рэчывы і вадкасці таксічнага дзеяння, якія могуць быць выкарыстаны для нанясення і прычынення цялесных пашкоджанняў, узлому дзвярэй і памяшканняў, парушэнні грамадскага парадку і інш., якія дэманструюць відавочнае праява агрэсіўнасці і дзеянняў крымінальнага характару, пры спробе бесперашкодна і незаконна прайсці (пракрасціся) ва ўстанову адукацыі), работнік аховы(іншая асоба, якая выявіла пагрозу) абавязаны неадкладна інфармаваць кіраўніка ўстановы адукацыі і тэрытарыяльны аддзел унутраных спраў па тэлефоне 102, (пры наяўнасці трывожнай кнопкі, выклікаць нарад міліцыі Дэпартамента аховы МУС) далей дзейнічаць зыходзячы з наяўнай абстаноўкі.

8.6. У выпадку непадпарадкавання староннім асобай (асобамі) патрабаванням работніка аховы або іншых асоб з ліку працуючых установы адукацыі пакінуць будынак (тэрыторыю), а таксама пры спробе прайсці (уварвацца) у будынак (тэрыторыю), неадкладна інфармаваць кіраўніка ўстановы адукацыі і тэрытарыяльны аддзел унутраных спраў па тэлефоне 102, і магчымыя меры, якія перашкаджаюць пранікненню старонніх асоб (асобы) у будынак (тэрыторыю).

8.7. Дзеянні асобы, які адказвае за пропуск транспартных сродкаў,

у выпадку ўзнікнення няштатнай і небяспечнай сітуацыі аналагічныя дзеянням асобы, якая ажыццяўляе прапускны рэжым у будынак установы адукацыі

і адпавядаюць патрабаванням пункта 8.6. сапраўднай інструкцыі.

8.8. Работнік аховы (іншы які працуе ўстановы адукацыі)

у выпадку выяўлення старонніх асоб, якія праводзяць або якія спрабуюць правесці фота - і відэаздымку аб'ектаў (людзей), якія знаходзяцца ў будынку,

на тэрыторыі ўстановы адукацыі, абавязаны паведаміць аб гэтым кіраўніку ўстановы адукацыі (або яго намесніка). Пры наяўнасці падстаў (напрыклад, адмова ад спынення фота - і відэаздымкі, а таксама тлумачэнняў матываў і мэтаў яе правядзення, агрэсіўныя паводзіны, жаданне схавацца і да т.п.) работнік аховы, кіраўнік установы адукацыі (або яго намеснік) паведамляюць пра гэта ў міліцыю па тэлефоне 102.

8.9. Пры надзвычайных сітуацыях пропуск у будынак установы адукацыі абмяжоўваецца для ўсіх асоб, акрамя задзейнічаных у іх ліквідацыі.

8.10. Пасля ліквідацыі надзвычайнай сітуацыі арганізацыя прапускнога рэжыму аднаўляецца.

  1. Парадак эвакуацыі навучэнцаў, наведвальнікаў і работнікаў установы адукацыі

9.1. Па ўсталяваным сігнале абвесткі усе людзі, якія знаходзяцца

у будынку ўстановы адукацыі, эвакуіруюцца ў адпаведнасці з планам эвакуацыі, размешчаным на бачных і даступных месцах кожнага паверха будынка ўстановы адукацыі.

9.2. Пропуск наведвальнікаў ва ўстанову адукацыі спыняецца.

9.3. Працуюць установы адукацыі, у тым ліку і працаўнік аховы, прымаюць меры па эвакуацыі і забеспячэнню бяспекі якія знаходзяцца ў будынку людзей.

9.4. Па прыбыцці супрацоўнікаў адпаведных службаў для ліквідацыі надзвычайнай (экстрэмальнай) сітуацыі забяспечваецца іх бесперашкодны пропуск у будынак і памяшканні ўстановы адукацыі.

  1. Адказнасць за арганізацыю, кантроль і забеспячэнне прапускнога і ўнутрыаб'ектавага рэжыму ва ўстанове адукацыі

10.1. Адказнасць за арганізацыю і кантроль за ажыццяўленнем прапускнога рэжыму і ўнутрыаб'ектавага рэжыму ва ўстанове адукацыі нясе кіраўнік установы адукацыі.

10.2. Адказнасць за непасрэднае забеспячэнне прапускнога рэжыму ва ўстанове адукацыі нясуць работнікі аховы.

  1. Адказнасць за парушэнне патрабаванняў, устаноўленых сапраўднай Інструкцыяй

11.1. У выпадку здзяйснення наведвальнікамі (староннімі асобамі) правапарушэнняў, злачынных дзеянняў, прычынення матэрыяльнай і маёмаснай шкоды (шкоды) яны нясуць адказнасць у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.